foto1 foto2 foto3 foto4 foto5


facebook.com/tvsco
tvsco@email.cz

Tatra Veteran Sport Club Ostrava v AČR

Ostravský veteránský klub založený v roce 1971

Termín klubové testace a retestace HV v roce 2024

Prodloužení testací historických vozidel

Odkazy

Tatra Trucks a.s.Fédération Internationale des Véhicules AnciensAsociace veteran car clubů AČRInstaForex Loprais TeamFiat 128 Fan ClubFullcom s.r.o.

Život mezi veterány. Setkání s předsedou klubu.

Logo Cesky Rozhlas Ostrava

News 2011 07 22Rallye Hedvábné stezky, která vedla z Moskvy do Soči, přinesla nejen premiéru nového tatrováckého speciálu pro dálkové soutěže, ale i jeho vítězství! Na novém závodním speciálu, který nese oficiální jméno Tatra Jamal 4x4, se pracovalo již před posledním jihoamerickým Dakarem 2011, a hned po něm finišovaly dokončovací práce. Nový vůz nabízí zejména lepší jízdní vlastnosti, optimální rozložení vah mezi přední a zadní nápravu a zcela přepracované tlumení.

Na start Silk Way Rally 2011 vyrazila posádka Aleše Lopraise s těmito plány a ambicemi: „Vždy je naším cílem jet co nejlépe, naplno, a snažit se uspět v těžké konkurenci. Snaha prosadit se na tratích, kde jsou soupeři z Kamazu doma, je naší velkou motivací. Udělali jsme velký krok vpřed, náš tým je početnější, máme za sebou druhou posádku a budeme se bít o čelo, ale nemá význam hovořit o tom, jestli jsme nebo nejsme favority. Máme novou techniku, na které provedeme při Silk Way Rally opravdu ostrý test pro další použití při Dakaru. Konkurence nejen na něm, ale i v Rusku bude skutečně obrovská.“

Na start do Moskvy se InstaForex Loprais Team vydal v tomto složení:
st. číslo 301 - Aleš Loprais / Milan Holáň / Vojtěch Štajf, Tatra Jamal 4x4
st. číslo 319 - Tomáš Vrátný / Petr Almáši / Radim Pustějovský, Tatra 815 4x4

Posádky asistenčních vozů:
Jaromír Halfar / Adam Staněk, Tatra 815 4x4 (Filharmonie)
Leo Loprais / Luděk Podhorný / Marek Tomášek, Tatra 815 6x6
Karel Loprais / Milan Loprais / Jozef Ferenz / Jiří Zbořil, Nissan Navara (Press Car)

3. ročník Silk Way Rally 2011 se konala ve dnech 10.- 16. 7. Během sedmi etap čekala na účastníky trať dlouhá 3.981 km, z toho 2.449 km tvořily speciálky, ale díky rozvodněné řece byla poslední 16 km speciálka 7. etapy zrušena. Premiérový start Tatry Jamal 4x4 vyšel na jedničku, stroj se ukázal jako konkurenceschopný, vždyť Aleš Loprais s ním vyhrál těžkou 4. etapu a v páté etapě přidal výborné 3. místo. Zde si je nutno uvědomit, že na startu stál kompletní tovární tým Kamaz se sedmi vozy!

Posádka Aleše Lopraise po dojetí 6. etapy figurovala na 2. místě v kategorii kamiónů, ale do poslední 7. etapy startovala, díky penalizaci vedoucího Kabirova, jako vedoucí posádka! Penalizace ve výši 1 hodina byla posádce Kabirov / Mokjejev / Tanin udělena za překročení rychlosti po opuštění bivaku ve Stavropolu. Rychlost je kontrolována komisaři pomocí přístroje GPS po dojezdu etapy při příjezdu do bivaku. Záznam o překročení rychlosti byl natolik evidentní, že jej francouzští pořadatelé nemohli ignorovat. Celý incident je navíc pikantně zakomponován do průběhu 6. etapy, která posádce Aleše Lopraise, po drobných technických problémech, nevyšla podle jejich představ. Kabirov do ní nastupoval s náskokem 52 minut, kterým si byl jistý, a tato jistota se umocnila poté, co předjel odstavený Alešův kamion, na němž Milan Holáň prováděl provizorní opravu centrálního dohušťování.

S vědomím, že nejbližší soupeř je v pořadí daleko a ještě má technický problém, strávil Kabirov nějaký čas u zapadlého BMW Alexandra Mironěnka a pomáhal mu na pevný podklad. Do cíle už nespěchal jako v jiné dny a dojel v pohodě za hranicí první desítky s pohodlnou ztrátou 16 minut na vítězného Ajrata Mardějeva. Netušil, že přístroje jeho vozu zaznamenaly rychlostní prohřešek z ranního Stavropolu. Je pikantní, že právě oněch 16 minut mu na Aleše zbývalo po udělené penalizaci. Vítězství Aleše Lopraise bylo potvrzeno nočním projednáním protestu týmu Kamaz proti penalizaci Kabirova.

„Přestože je trochu zvláštní, že se nakonec o vítězi soutěže rozhodlo takhle, jsme za vítězství velmi rádi. Strávili jsme šest dnů urputnými souboji na trati, ale ostatní řády je také třeba dodržovat a výsledek je vždy souhrnem celého souboru okolností, do nichž dodržování pravidel patří. Nový vůz, jehož stavba probíhala pod vedením konstruktéra Milana Holáně, ukázal svůj potenciál a víme, jak jej dále rozvíjet. Auto jsme stavěli pečlivě a velmi dlouho a dali do něj nejlepší ze svých poznatků. Vyjelo vlastně nedávno před soutěží a takový úspěch je pro něj tou pravou třešničkou na dortu. Velký dík patří všem za přípravu auta i podporu po dobu akce. Budeme s ním startovat i na Dakaru a i tam pochopitelně chceme uspět proti silnému továrnímu týmu,“ shrnul Aleš Loprais v návaznosti na to, že mezi soupeře s tovární podporou bude kromě tradičního Kamazu na Dakaru patřit i sestava Veka MAN či Iveco de Rooy.

Druhá posádka týmu, nazvaná Bonver Dakar Team a vedená Tomášem Vrátným nakonec skončila při premiérové účasti na 19. místě a ověřila si, jak tvrdý je dnešní dakarský chlebíček v kategorii kamionů. Dojela však až do cíle. Na startu se o objevili i další dvě Tatry 815 4x4, s číslem 308 startovala posádka Marka Spáčila, která však cíl rally nespatřila a  s číslem 331 posádka Václava Svobody, která skončila na 22. mísě.

V kategorii autiomobilů byla nejrychlejší polsko-belgická posádka Holowczyc / Fortin na voze BMW X3, před francouzskou posádkou Peterhansel / Cottret s vozem MINI All4 Racing. Třetí místo obsadila domácí posádka Želudov / Rudnitskij s Nissanem Frontier a na pěkném 23. místě skončila česká posádka Pelc / Pelcová s vozem Hummer Evo.

foto clanek 016

foto clanek 017