foto1 foto2 foto3 foto4 foto5


facebook.com/tvsco
tvsco@email.cz

Tatra Veteran Sport Club Ostrava v AČR

Ostravský veteránský klub založený v roce 1971

Termín klubové testace a retestace HV v roce 2024

Prodloužení testací historických vozidel

Odkazy

Tatra Trucks a.s.Fédération Internationale des Véhicules AnciensAsociace veteran car clubů AČRInstaForex Loprais TeamFiat 128 Fan ClubFullcom s.r.o.

Život mezi veterány. Setkání s předsedou klubu.

Logo Cesky Rozhlas Ostrava

foto clanek 010Po sérii hubenějších let Tatra Veteran Sport Club Ostrava v AČR nabral nový dech, a tak se skutečné renesance dočkala i dříve tolik populární Veteran Rallye Ostrava. Již předchozí tři ročníky, po několikaleté „zdravotní“ pauze, naznačily návrat zájmu o tuto akci. Letošní ročník uspořádaný v sobotu 24. května však překonal veškerá očekávání počtem zúčastněných 86 historických vozidel různých značek, charakteru a roku výroby, což příjemně překvapilo i samotné pořadatele, kteří se dokázali vypořádat i s takovým počtem účastníků a organizaci soutěže s přehledem a nasazením zvládli.

V záplavě historických automobilů a motocyklů, která zaplnila Masarykovo náměstí, si každý našel ty své oblíbené. Kromě automobilů a motocyklů české provenience, zde byly k vidění i vozy renomovaných značek jako Mercedes-Benz, Fiat, Chevrolet, MG, Jaguar, VW, Mini, BMW, Triumph, Ferrari, Dodge, Toyota, Ford, Simca, Renault, Lincoln, ale i VAZ-Žiguli, Polský Fiat nebo Wartburg. Motocykly pak zastupovaly např. značky Ariel, Gilera či Honda Nejstaršími automobily v soutěžním poli byly vozy z roku 1930, konkr. Citroën AC4, které z polského Zabelkowa přivezl Marian Studnic a Tatra 12 ostravského veteránisty tělem a duší Jiřího Kleina. Cenu pořadatelů si odnesly mj. vozy Tatra 87 z roku 1947, kterou představil Aleš Maralík z Krmelína a Praga Baby Roadster z roku 1934, s kterou přijeli manželé Vůjtkovi z Klimkovic.

foto clanek 011Pořadatelé připravili pro letošní ročník velmi zajímavou trasu o celkové délce necelých 65 km km. Jako tradičně soutěž započala divácky atraktivní startovní zkouška na Masarykově náměstí v centru Ostravy, kde se i díky velice příjemnému slunečnému jarnímu počasí sešlo mnoho nadšených diváků. Po startu následovalo v přilehlých uličkách populární Městské kritérium, kde si fanoušci a obdivovatelé historických vozidel mohli vychutnat tyto krasavce v pohybu.

Účastníci poté pokračovali do obce Jistebník, kde si prohlédli zajímavé soukromé muzeum motocyklů akademického sochaře Miroslava Rybičky, a v poledne zavítali do obce Hrabyně za účelem návštěvy muzea Ostravské operace. Po chutném obědě v místní restauraci posádky vyrazily na odpolední část etapy spojenou se zastávkou v Budišovicích, kde se museli vypořádat s hašením požáru ruční historickou stříkačkou, zkontrolovali čarodějnické reje v Podvihově a posléze skončily v cíli v obci Raduň. Prohlídka tamního zámku a exkurze do historie jeho posledních vlastníků - rodiny hrabat Blücherů, potomků slavného vojevůdce polního maršála Blüchera, vyznamenavšího se především významným podílem na porážce císaře Napoleona Bonaparte v bitvě u Waterloo, byla dokonalým okořeněním doprovodného programu.

V cíli soutěže byly za přítomnosti starostky Obce Raduň paní Ludmily Juráňové a početné divácké veřejnosti vyhlášeny výsledky soutěže a vítězové jednotlivých kategorií byli odměněni věcnými cenami. Zvlášť oblíbené byly pamětní plakety a medaile vyrobené dětmi ze ZŠ v Raduni.

Ohlas u soutěžních posádek na tuto soutěž byl mimořádně příznivý, přičemž účastníci oceňovali velmi dobrou organizační úroveň akce, jakož i zajímavou trasu a především atraktivní doprovodný program. Zbývá tedy na adresu Tatra Veteran Sport Clubu Ostrava v AČR vyjádřit uznání za tuto velmi zdařilou akci a popřát zachování tohoto jistě správného trendu i v následujících ročnících.

foto clanek 012