foto1 foto2 foto3 foto4 foto5


facebook.com/tvsco
tvsco@email.cz

Tatra Veteran Sport Club Ostrava v AČR

Ostravský veteránský klub založený v roce 1971

Termín klubové testace a retestace HV v roce 2024

Prodloužení testací historických vozidel

Odkazy

Tatra Trucks a.s.Fédération Internationale des Véhicules AnciensAsociace veteran car clubů AČRInstaForex Loprais TeamFiat 128 Fan ClubFullcom s.r.o.

Život mezi veterány. Setkání s předsedou klubu.

Logo Cesky Rozhlas Ostrava

News 2013 03 15Kopřivnická automobilka Tatra byla v dražbě v Chebu prodána za 176 milionů korun. Podnik vydražila společnost Truck Delelopment a.s., která byla do obchodního rejstříku zapsána teprve před týdnem. Peníze jí podle informací ČTK poskytla investiční skupina J&T.

Hodnota Tatry byla k dnešnímu dni stanovena na 1,765 miliardy korun, její závazky činily 1,5 miliardy korun. Vyvolávací cena byla 175,135 milionu. Dražby se zúčastnil jediný dražitel.

„Podnik chceme převzít v pondělí, nebo v úterý. Nepředpokládáme žádné propouštění a chceme zachovat výrobu v současném rozsahu,“ řekl ČTK předseda představenstva Truck Development Marek Galvas. Potvrdil, že firma Truck Development, kde je jediným akcionářem, byla založena teprve před nedávnem, účelově kvůli převzetí Tatry. „V příštím týdnu se budeme snažit jmenovat nový management Tatry,“ dodal Galvas. Nevyužije prý žádné členy současného vedení podniku.

Prostředky k financování akvizice poskytla společnosti Truck Development investiční skupina J&T. Galvas figuroval v některých firmách spřízněných s J&T. !J&T v rámci akvizice Tatry financuje klienta. Pan Galvas není přímo zaměstnancem J&T,“ uvedl marketingový ředitel J&T Petr Málek bez dalších podrobností.

Slavného českého výrobce nákladních automobilů poslala do dražby společnost Composite Com, které Tatra dluží asi 650 milionů Kč. Podle mediálního zástupce společnosti Andreje Čírtka byla dnešní dražba zřejmě vůbec první, kdy se touto variantou řešilo vypořádání pohledávky u takto velké firmy. Zároveň vyloučil, že by firma Composite Com měla sama zájem do podniku vstoupit. „Chceme jen uspokojit naši pohledávku a toto je nejrychlejší cesta,“ uvedl.

„Dnešní změna vlastníka řeší finanční záležitosti, které firmu v minulých třech letech brzdily. Nové výrobky a nové trhy, na něž Tatra v tomto obtížném období vstoupila, by se nyní mohly rychle rozvíjet a přivést Tatru zpět na špičkovou pozici, která jí náležela předtím, než byl průmysl zasažen celosvětovou finanční krizí,“ reagoval na dnešní výsledek dražby generální ředitel společnosti Tatra Ronald Adams. Dražba kopřivnického podniku podle něj neměla na jeho chod negativní vliv.

Veškeré závazky zůstávají stále na Tatře a.s., nový majitel firmy slíbil, že začne se všemi věřiteli příští týden jednat. Galvas potvrdil, že kupec Tatry zachová muzeum s cennými sbírkami historických vozidel, jejichž účetní hodnota dosahuje 300 milionů Kč.

Z kupní ceny bude podle Koncze uspokojena přednostně pohledávka Composite Com, který vyvolal exekuci. „Jsme spokojeni s tím, že bylo vydraženo. Ale částka nedosahuje výše naší pohledávky, z níž ještě zbývá uhradit většina. Proto vítáme, to prohlášení, které tady padlo, že vydražitel bude okamžitě jednat se všemi věřiteli, tak aby byly jejich pohledávka vypořádány. Očekáváme, že to proběhne už příští týden,“ uvedl Čírtek. Dodal, podobně jako právník a správce Tatry, že kupce Tatry neznají a nikdy s jejich zástupci nejednali.

Všechny strany exekuce se dnes divily tomu, že se dražby zúčastnil jediný dražitel. Podle Galvase to mohlo být způsobeno tím, že byl tento týden podán na Tatru a. s. insolvenční návrh. Krajský soud ho nakonec ve čtvrtek odmítl, dražba se proto mohla uskutečnit. „Dražba byla v dané situaci nejlepším řešením, byl zachován chod podniku. Pro Tatru bylo jedině dobře, že byl zvolen tento způsob exekuce,“ uvedl Koncz. Nevyloučil to, že se mohou v budoucnu dražit další závazky Tatry.

Tatra je tradičním výrobcem nákladních vozů. Firmu od roku 2006 kontrolovali čtyři čeští a zahraniční investoři reprezentovaní bývalým členem dozorčí rady a současným předsedou představenstva společnosti Američanem Adamsem. V roce 2010 snížila svou více než sedmisetmilionovou ztrátu na 158 milionů korun.