foto1 foto2 foto3 foto4 foto5


facebook.com/tvsco
tvsco@email.cz

Tatra Veteran Sport Club Ostrava v AČR

Ostravský veteránský klub založený v roce 1971

Nový ročník se blíží!

Steel Ring TrinecDne 25. května 2019 bude startovat z Masarykova náměstí Veteran Rallye Ostrava 2019, která letos zavede účastníky přes Orlovou a kolem Těrlické přehrady do Třince, na závodní trať Steel Ring.

Odkazy

Tatra Trucks a.s.Fédération Internationale des Véhicules AnciensAsociace veteran car clubů AČRInstaForex Loprais TeamFiat 128 Fan ClubFullcom s.r.o.

foto clanek 010Po sérii hubenějších let Tatra Veteran Sport Club Ostrava v AČR nabral nový dech, a tak se skutečné renesance dočkala i dříve tolik populární Veteran Rallye Ostrava. Již předchozí tři ročníky, po několikaleté „zdravotní“ pauze, naznačily návrat zájmu o tuto akci. Letošní ročník uspořádaný v sobotu 24. května však překonal veškerá očekávání počtem zúčastněných 86 historických vozidel různých značek, charakteru a roku výroby, což příjemně překvapilo i samotné pořadatele, kteří se dokázali vypořádat i s takovým počtem účastníků a organizaci soutěže s přehledem a nasazením zvládli.

V záplavě historických automobilů a motocyklů, která zaplnila Masarykovo náměstí, si každý našel ty své oblíbené. Kromě automobilů a motocyklů české provenience, zde byly k vidění i vozy renomovaných značek jako Mercedes-Benz, Fiat, Chevrolet, MG, Jaguar, VW, Mini, BMW, Triumph, Ferrari, Dodge, Toyota, Ford, Simca, Renault, Lincoln, ale i VAZ-Žiguli, Polský Fiat nebo Wartburg. Motocykly pak zastupovaly např. značky Ariel, Gilera či Honda Nejstaršími automobily v soutěžním poli byly vozy z roku 1930, konkr. Citroën AC4, které z polského Zabelkowa přivezl Marian Studnic a Tatra 12 ostravského veteránisty tělem a duší Jiřího Kleina. Cenu pořadatelů si odnesly mj. vozy Tatra 87 z roku 1947, kterou představil Aleš Maralík z Krmelína a Praga Baby Roadster z roku 1934, s kterou přijeli manželé Vůjtkovi z Klimkovic.

foto clanek 011Pořadatelé připravili pro letošní ročník velmi zajímavou trasu o celkové délce necelých 65 km km. Jako tradičně soutěž započala divácky atraktivní startovní zkouška na Masarykově náměstí v centru Ostravy, kde se i díky velice příjemnému slunečnému jarnímu počasí sešlo mnoho nadšených diváků. Po startu následovalo v přilehlých uličkách populární Městské kritérium, kde si fanoušci a obdivovatelé historických vozidel mohli vychutnat tyto krasavce v pohybu.

Účastníci poté pokračovali do obce Jistebník, kde si prohlédli zajímavé soukromé muzeum motocyklů akademického sochaře Miroslava Rybičky, a v poledne zavítali do obce Hrabyně za účelem návštěvy muzea Ostravské operace. Po chutném obědě v místní restauraci posádky vyrazily na odpolední část etapy spojenou se zastávkou v Budišovicích, kde se museli vypořádat s hašením požáru ruční historickou stříkačkou, zkontrolovali čarodějnické reje v Podvihově a posléze skončily v cíli v obci Raduň. Prohlídka tamního zámku a exkurze do historie jeho posledních vlastníků - rodiny hrabat Blücherů, potomků slavného vojevůdce polního maršála Blüchera, vyznamenavšího se především významným podílem na porážce císaře Napoleona Bonaparte v bitvě u Waterloo, byla dokonalým okořeněním doprovodného programu.

V cíli soutěže byly za přítomnosti starostky Obce Raduň paní Ludmily Juráňové a početné divácké veřejnosti vyhlášeny výsledky soutěže a vítězové jednotlivých kategorií byli odměněni věcnými cenami. Zvlášť oblíbené byly pamětní plakety a medaile vyrobené dětmi ze ZŠ v Raduni.

Ohlas u soutěžních posádek na tuto soutěž byl mimořádně příznivý, přičemž účastníci oceňovali velmi dobrou organizační úroveň akce, jakož i zajímavou trasu a především atraktivní doprovodný program. Zbývá tedy na adresu Tatra Veteran Sport Clubu Ostrava v AČR vyjádřit uznání za tuto velmi zdařilou akci a popřát zachování tohoto jistě správného trendu i v následujících ročnících.

foto clanek 012