Náš kamarád a spolupořadatel Veteran Rallye Ostrava Milan Chudej z ostravského Fiat Klubu mi dnes poslal zajímavý článek z loňského 4 čísla časopisu Auto Motor and Sport Classic - Youngtimer, který se věnuje kultovní „šestsettřináctce“. A protože v posledním loňském dvojčísle Světa motorů vyšel obdobný článek, tentokrát o Tatře 700, nedalo mi to a naskenoval jsem to také. Teď jen chvilku klidu a příjemné počtení…
Odkaz: Svět motorů - Tatra 700
Odkaz: AMS Classic - Youngtimer - Tatra 613
Pořadatelský tým děkuje všem autorům za poskytnutí svých fotografií, díky nimž jsme byli schopni znovu poskládat kamínky a střípky momentů, dokumentující průběh a pohodovou atmosféru Veteran Rallye Ostrava 2013 & XV. ročník Memoriálu Ing. Františka Procházky a Setkání Italských Automobilů Ostrava. Snad se nám to povedlo…
Do fotogalerie jsme zahrnuli i fotografie od autorů, kteří se přihlásili do Fotosoutěže Veteran Rallye Ostrava 2013. Jmenovitě děkujeme Romanu Vlachynskému, Veronice Litnerové, ing. Zdeňkovi Kamrlovi, Milanu Chudějovi a Šárce, Kubovi a Vláďovi Rojkovým.
Děkujeme!!!
Již popatnácté se sešli majitelé, fanoušci a příznivci historických vozidel v centru Ostravy, aby se zúčastnili Memoriálu Ing. Františka Procházky - Veteran Rallye Ostrava, který se pořádá jako vzpomínka na zakládajícího člena a duši ostravského Tatra klubu. První ročník odstartoval v roce 1994 a za tu dobu projelo startovní rampou nespočet krásných a zajímavých historických vozidel rozličných značek z celého světa, o jejich posádkách ani nemluvě...
Nejinak tomu bylo i v sobotu 25. května, kdy se na startu objevila necelá padesátka posádek z České republiky, Slovenska a Polska. Pořadatelé z Tatra Veteran Sport Clubu Ostrava v AČR ve spolupráci s Fiat Klubem Ostrava o.s. poprvé rozšířili tradiční veteránskou akci o Setkání Italských Automobilů Ostrava 2013, které příjemně důstojnou formou připomnělo 55. narozeniny ostravského Fiat klubu.
A tak se na startu Veteran Rallye Ostrava potkaly vozy, které od sebe dělilo neskutečných 81 let! Od Tatry 12 z roku 1930, se kterou přijel Luboš Pálka z Kopřivnice až po ne často vídaný Abarth Punto Evo Esseesse z roku 2011, který představil Jaromír Krišica z Ostravy. Jde pravděpodobně o jediný, oficiálně u nás zakoupený vůz této značky, typu a provedení.
Společnost Tatra Trucks, které nyní patří kopřivnická automobilka Tatra, připravuje smlouvu s první bankou, která jí schválila financování. Začínají jí vycházet vstříc také úvěrové pojišťovny. Automobilka má zakázkami pokrytou výrobu zatím do září a drží se plánu vyrobit letos 880 vozů, situace ve firmě je už stabilizovaná. ČTK to řekl místopředseda představenstva Tatra Trucks Radek Strouhal. Automobilka se letos kvůli dluhům dostala do dražby. V dubnu firmu ovládli podnikatelé René Matera a Jaroslav Strnad.
„Diskutujeme dokumentaci s jednou bankou, která už nám schválila financování. Závaznou nabídku už máme na stole. Teď hledáme druhou banku, tak abychom doplnili bankovní portfolio a byli v nějakém finančním komfortu. Chceme dvě samostatné banky, aby se s nimi dalo bavit i o nějakých expanzivních plánech a podobně. Na jednu banku je Tatra příliš velká,“ řekl Strouhal. Syndikovaný úvěr, který Tatra v minulosti měla, podle něj nyní není pro automobilku příliš vhodný.
S hlubokým zármutkem oznamujeme všem příznivcům značky Tatra, že dne 7.3.2013 odmávl šachovnicový praporek životní maratón ve věku 83. let - panu Stanislavu Hajduškovi.
Pan Stanislav Hajdušek patřil k největším osobnostem soutěžního sportu a to nejen v Tatře. Svou sportovní činnost začínal jako pilot bezmotorových větroňů, ale jeho srdce však bylo zadáno pro automobily, které mu již v mládí učarovaly.
Byl uznávaným soutěžním jezdcem a zejména vyhledávaným navigátorem v době, kdy byl členem soutěžního týmu Tatry Kopřivnice. Byl také výborný mechanik a dovedl si s každým problémem v průběhu automobilové soutěže poradit. Jako velmi dobrý řidič dokázal bez problému vystřídat svého jezdce a po takovém partnerovi na sedadle navigátora toužil každý soutěžní jezdec, který chtěl vítězit.
Kopřivnická automobilka Tatra byla v dražbě v Chebu prodána za 176 milionů korun. Podnik vydražila společnost Truck Delelopment a.s., která byla do obchodního rejstříku zapsána teprve před týdnem. Peníze jí podle informací ČTK poskytla investiční skupina J&T.
Hodnota Tatry byla k dnešnímu dni stanovena na 1,765 miliardy korun, její závazky činily 1,5 miliardy korun. Vyvolávací cena byla 175,135 milionu. Dražby se zúčastnil jediný dražitel.
„Podnik chceme převzít v pondělí, nebo v úterý. Nepředpokládáme žádné propouštění a chceme zachovat výrobu v současném rozsahu,“ řekl ČTK předseda představenstva Truck Development Marek Galvas. Potvrdil, že firma Truck Development, kde je jediným akcionářem, byla založena teprve před nedávnem, účelově kvůli převzetí Tatry. „V příštím týdnu se budeme snažit jmenovat nový management Tatry,“ dodal Galvas. Nevyužije prý žádné členy současného vedení podniku.