Jsme již ve věku, kdy si s hračkami nehrajeme (nebo alespoň ne tak často…). Ale láska k autům, starým i novým v nás stále zůstává. Bohužel ne každý si dokáže splnit své dětské sny a pořídit si např. své vysněné auto. A tak když už to nevyjde v měřítku 1:1, je tu ještě možnost začít sbírat modely aut nebo motocyklů. Není to sice adekvátní náhrada, ale má to i své pozitivní stránky - není to až tak finančně náročné a určitě to nezabere tolik místa…
A právě pro tyto fanoušky a sběratelé modelů je největší světovou výstavou Veletrh hraček v německém Norimberku. Letošní již 65. ročník Spielwarenmesse se konal ve dnech 29. ledna až 3. února. Expozice zabrala 17 velkých výstavních hal, a ačkoliv se jedná o veletrh hraček, je zde dětem vstup zakázán! Vstup je povolen mladistvým až od 16 let.
Náš kamarád a spolupořadatel Veteran Rallye Ostrava Milan Chudej z ostravského Fiat Klubu mi dnes poslal zajímavý článek z loňského 4 čísla časopisu Auto Motor and Sport Classic - Youngtimer, který se věnuje kultovní „šestsettřináctce“. A protože v posledním loňském dvojčísle Světa motorů vyšel obdobný článek, tentokrát o Tatře 700, nedalo mi to a naskenoval jsem to také. Teď jen chvilku klidu a příjemné počtení…
Odkaz: Svět motorů - Tatra 700
Odkaz: AMS Classic - Youngtimer - Tatra 613
Pořadatelský tým děkuje všem autorům za poskytnutí svých fotografií, díky nimž jsme byli schopni znovu poskládat kamínky a střípky momentů, dokumentující průběh a pohodovou atmosféru Veteran Rallye Ostrava 2013 & XV. ročník Memoriálu Ing. Františka Procházky a Setkání Italských Automobilů Ostrava. Snad se nám to povedlo…
Do fotogalerie jsme zahrnuli i fotografie od autorů, kteří se přihlásili do Fotosoutěže Veteran Rallye Ostrava 2013. Jmenovitě děkujeme Romanu Vlachynskému, Veronice Litnerové, ing. Zdeňkovi Kamrlovi, Milanu Chudějovi a Šárce, Kubovi a Vláďovi Rojkovým.
Děkujeme!!!
Již popatnácté se sešli majitelé, fanoušci a příznivci historických vozidel v centru Ostravy, aby se zúčastnili Memoriálu Ing. Františka Procházky - Veteran Rallye Ostrava, který se pořádá jako vzpomínka na zakládajícího člena a duši ostravského Tatra klubu. První ročník odstartoval v roce 1994 a za tu dobu projelo startovní rampou nespočet krásných a zajímavých historických vozidel rozličných značek z celého světa, o jejich posádkách ani nemluvě...
Nejinak tomu bylo i v sobotu 25. května, kdy se na startu objevila necelá padesátka posádek z České republiky, Slovenska a Polska. Pořadatelé z Tatra Veteran Sport Clubu Ostrava v AČR ve spolupráci s Fiat Klubem Ostrava o.s. poprvé rozšířili tradiční veteránskou akci o Setkání Italských Automobilů Ostrava 2013, které příjemně důstojnou formou připomnělo 55. narozeniny ostravského Fiat klubu.
A tak se na startu Veteran Rallye Ostrava potkaly vozy, které od sebe dělilo neskutečných 81 let! Od Tatry 12 z roku 1930, se kterou přijel Luboš Pálka z Kopřivnice až po ne často vídaný Abarth Punto Evo Esseesse z roku 2011, který představil Jaromír Krišica z Ostravy. Jde pravděpodobně o jediný, oficiálně u nás zakoupený vůz této značky, typu a provedení.
Společnost Tatra Trucks, které nyní patří kopřivnická automobilka Tatra, připravuje smlouvu s první bankou, která jí schválila financování. Začínají jí vycházet vstříc také úvěrové pojišťovny. Automobilka má zakázkami pokrytou výrobu zatím do září a drží se plánu vyrobit letos 880 vozů, situace ve firmě je už stabilizovaná. ČTK to řekl místopředseda představenstva Tatra Trucks Radek Strouhal. Automobilka se letos kvůli dluhům dostala do dražby. V dubnu firmu ovládli podnikatelé René Matera a Jaroslav Strnad.
„Diskutujeme dokumentaci s jednou bankou, která už nám schválila financování. Závaznou nabídku už máme na stole. Teď hledáme druhou banku, tak abychom doplnili bankovní portfolio a byli v nějakém finančním komfortu. Chceme dvě samostatné banky, aby se s nimi dalo bavit i o nějakých expanzivních plánech a podobně. Na jednu banku je Tatra příliš velká,“ řekl Strouhal. Syndikovaný úvěr, který Tatra v minulosti měla, podle něj nyní není pro automobilku příliš vhodný.
S hlubokým zármutkem oznamujeme všem příznivcům značky Tatra, že dne 7.3.2013 odmávl šachovnicový praporek životní maratón ve věku 83. let - panu Stanislavu Hajduškovi.
Pan Stanislav Hajdušek patřil k největším osobnostem soutěžního sportu a to nejen v Tatře. Svou sportovní činnost začínal jako pilot bezmotorových větroňů, ale jeho srdce však bylo zadáno pro automobily, které mu již v mládí učarovaly.
Byl uznávaným soutěžním jezdcem a zejména vyhledávaným navigátorem v době, kdy byl členem soutěžního týmu Tatry Kopřivnice. Byl také výborný mechanik a dovedl si s každým problémem v průběhu automobilové soutěže poradit. Jako velmi dobrý řidič dokázal bez problému vystřídat svého jezdce a po takovém partnerovi na sedadle navigátora toužil každý soutěžní jezdec, který chtěl vítězit.